Verzenden & retourneren
Verzenden
Uiteraard willen wij jou zo snel mogelijk voorzien van het juiste artikel. Als je jouw bestelling op werkdagen voor 15.00 uur plaatst, wordt je bestelling (indien voorradig) zo snel mogelijk verwerkt en verzonden. Als je na 16.00 uur jouw bestelling doorgeeft, streven wij ernaar deze de volgende werkdag te verzenden. Dit betekent dat als je bestelling op vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag bij ons binnen komt, wij dit op maandag voor jou klaarzetten en verzenden. Wij verzenden onze artikelen met GLS en zijn daar in de meeste gevallen afhankelijk van. Aan de opgegeven levertijden door medewerkers van Bikesland.nl kunnen geen rechten worden ontleend. Houdt u er rekening mee dat niet alle producten bij ons op voorraad zijn. Maatwerk neemt minimaal 5 werkdagen in beslag.
Gemonteerde fiesten worden bezorgd door onze eigen transportdienst of door een externe transporteur zoals Brenger.
Telefonisch bestellen
Wij willen je zo makkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel. Daarom kun je via onze website snel en makkelijk jouw bestelling plaatsen en vervolgens afronden in de beveiligde omgeving van jouw eigen bank. Daarvoor kun je uiteraard telefonisch contact met ons opnemen. Samen met jou willen wij een speeltuin creëren, wat voldoet aan jouw wensen en passend is binnen jouw budget.
Annuleren
Het is niet mogelijk om via de website zelf jouw bestelling te annuleren. Wilt je jouw bestelling annuleren, dan kun je het contactformulier invullen. Aan het annuleren van een bestelling zijn geen kosten verbonden, tenzij er andere afspraken gemaakt zijn. Wel zal het een aantal dagen duren, voordat het aankoopbedrag teruggestort wordt op jouw rekening. Is je bestelling al opgenomen in het verwerkingsproces? Dan is het niet meer mogelijk om deze te annuleren. Je kunt het artikel dan naar ons retourneren, zodra je deze ontvangen hebt (tenzij er andere afspraken gemaakt zijn).
Verzendkosten
De verzendkosten voor een levering zijn afhankelijk van de producten die je besteld. Op de eerste pagina van de winkelwagen worden de verzendkosten automatisch berekend. Wanneer de artikelen niet gratis bezorgd worden, rekenen wij de onderstaande bedragen:
Orders boven de € 500,00 worden in Nederland (met uitzondering van de eilanden) veelal franco geleverd, uitgezonderd orders van afgemonteerde fietsen (rijklaar gemaakt). Voor orders beneden dit bedrag worden verzendkosten berekend vanaf € 6,95. Ook wanneer er een artikel speciaal geprijsd is (met name met extra korting) dan worden er verzendkosten in rekening gebracht.
Ook geldt er een toeslag bij levering op de Waddeneilanden. Deze zijn opvraagbaar.
Retourneren
Je hebt te allen tijde en zonder opgaaf van reden het recht om een artikel binnen 14 dagen te retourneren of ruilen (tenzij anders met jou is afgesproken). Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling het artikel op basis van Wet Koop op Afstand retour sturen of ruilen.
Retourneren is mogelijk binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst van de fiets, step en/of de overige artikelen en accessoires. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening. Voorwaarde is dat het product in ongebruikte staat is (op een fiets/step en overig rijdend materiaal is niet gereden) en in de originele verpakking retour komt. Je kunt het verzenden zelf doen en regelen.
Wil je een artikel annuleren, neem dan contact met ons op. Dit kan per e-mail of door ons te bellen op telefoonnummer 038-3315451. Of mail ons; klantenservice@bikesland.nl
Vervolgens wordt je verder ingelicht over de procedure. Dit verschilt per aanvraag en kunnen wij alleen individueel in behandeling nemen.
Een incompleet of beschadigd product dat retour komt wordt verrekend op het retourbedrag.
Wijze van retourneren
Om geretourneerde artikelen weer te kunnen verkopen, is het belangrijk dat de artikelen compleet, onbeschadigd, ongebruikt, in de originele verpakking retour gezonden worden. Wanneer de originele verpakking niet meer bruikbaar is, vragen wij je het artikel zorgvuldig te verpakken. Je dient de producten in een doos te verpakken om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient altijd voldoende gefrankeerd naar ons te worden gestuurd. Het retournummer dient duidelijk vermeldt te zijn.
Let op: je draagt zelf het risico voor de retourzending. Wij adviseren je daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Zo kun je een eventuele vermissing claimen bij de vervoerder. Pakketten die niet voldoende gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd. Deze voorwaarden zijn van toepassing bij het retour sturen van fietsen, bakfietsen en ander ‘groot’ rijdend materiaal.
Uitgesloten van retournering zijn:
- Artikelen die beschadigd of in gebruik zijn genomen.
- Artikelen waaronder gemonteerd zijn (geweest)
- Artikelen met maatwerk. Hierbij gaat het om artikelen die speciaal op uw wensen zijn samengesteld door de fabrikant. Zoals het kiezen van een wenskleur.
- Artikelen die speciaal (in overleg) zijn besteld.
Bikesland behoudt het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of om slechts een deel van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen, wanneer het artikel is gebruikt of beschadigd.
Indien een product dat door jou of een andere partij is afgemonteerd, vervalt de bedenktermijn van 14 dagen.
Terugbetaling
Bikesland vergoedt de betalingen van jou, exclusief de eventuele leveringskosten die Bikesland in rekening heeft gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping meldt. Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot het product ontvangen is of tot u aantoont dat u het product hebt terug gezonden. De terugbetaling is kosteloos voor jou.
Defect artikel ontvangen
Het kan helaas gebeuren dat je een artikel ontvangt wat niet in perfecte staat is, doordat het bijvoorbeeld door transport beschadigd is. Wil je een artikel retourneren of ruilen op basis van een defect? Neem dan uiterlijk binnen 14 dagen, nadat je het defect hebt geconstateerd, contact met ons op. Wij nemen, samen met je door wat voor jou de beste oplossing is. Wij willen je erop wijzen dat wij geen artikelen retour nemen, waarover vooraf geen overleg is geweest. Wij kijken altijd of het probleem op te lossen is, voordat het als defect kan worden aangemerkt.
Retourneren artikel
Om artikelen retour te kunnen zenden, stuur je een mail naar klantenservice@bikesland.nl. Via deze mail wordt je verder ingelicht over de vervolgprocedure. Het is belangrijk om vooraf contact met ons op te nemen, omdat de vervolgprocedure per aanvraag kan verschillen. Je kunt de retourzending aanbieden via postkantoor of postagentschap en ontvangt een verzendbewijs. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.
Aan de hand van het verzendbewijs is jouw retourzending altijd te traceren, mocht deze zoek raken. Bikesland is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten indien deze zelf retour stuurt. Hiervoor kun je contact opnemen met de vervoerder.
Ruilen
Ben je niet tevreden over het artikel wat je besteld heeft of wilt je toch liever een ander product? Dan kunt je uiteraard uw bestelling omruilen. Je kunt daarvoor contact met ons opnemen. In overleg met jou zetten wij alles in gang om het product te ruilen en het proces zo makkelijk mogelijk te maken. Ruilen geldt niet voor producten in maatwerk.
Retourformulier
Zowel bij ruilen als retourneren verzoeken wij je ons retourformulier in te vullen en met het pakket mee terug te sturen. Zonder het retourformulier kunnen wij jouw retour niet in behandeling nemen.