Verzenden & retourneren

Retourneren

Je hebt te allen tijde en zonder opgaaf van reden het recht om een artikel binnen 14 dagen te retourneren of ruilen (tenzij anders met jou is afgesproken). Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling het artikel op basis van Wet Koop op Afstand retour sturen of ruilen.

Retourneren is mogelijk binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst van de fiets, step en/of de overige artikelen en accessoires. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening. Voorwaarde is dat het product in ongebruikte staat is (op een fiets/step en overig rijdend materiaal is niet gereden) en in de originele verpakking retour komt. Je kunt het verzenden zelf doen en regelen.  

Wil je een artikel annuleren, neem dan contact met ons op. Dit kan per e-mail of door ons te bellen op telefoonnummer 038-3315451.

Vervolgens wordt je verder ingelicht over de procedure. Dit verschilt per aanvraag en kunnen wij alleen individueel in behandeling nemen.

Een incompleet of beschadigd product dat retour komt wordt verrekend op het retourbedrag.

Wijze van retourneren

Om geretourneerde artikelen weer te kunnen verkopen, is het belangrijk dat de artikelen compleet, onbeschadigd, ongebruikt, in de originele verpakking retour gezonden worden. Wanneer de originele verpakking niet meer bruikbaar is, vragen wij je het artikel zorgvuldig te verpakken. Je dient de producten in een doos te verpakken om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient altijd voldoende gefrankeerd naar ons te worden gestuurd. Het retournummer dient duidelijk vermeldt te zijn.

Let op: je draagt zelf het risico voor de retourzending. Wij adviseren je daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Zo kun je een eventuele vermissing claimen bij de vervoerder. Pakketten die niet voldoende gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd. Deze voorwaarden zijn van toepassing bij het retour sturen van fietsen, bakfietsen en ander ‘groot’ rijdend materiaal.

Uitgesloten van retournering zijn:

  • Artikelen die beschadigd of in gebruik zijn genomen.
  • Artikelen waaronder gemonteerd zijn (geweest)
  • Artikelen met maatwerk. Hierbij gaat het om artikelen die speciaal op uw wensen zijn samengesteld door de fabrikant. Zoals het kiezen van een wenskleur.
  • Artikelen die speciaal (in overleg) zijn besteld.

Bikesland behoudt het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of om slechts een deel van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen, wanneer het artikel is gebruikt of beschadigd.

Indien een product dat door jou of een andere partij is afgemonteerd, vervalt de bedenktermijn van 14 dagen.

Terugbetaling

Bikesland vergoedt de betalingen van jou, exclusief de eventuele leveringskosten die Bikesland in rekening heeft gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping meldt. Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot het product ontvangen is of tot u aantoont dat u het product hebt terug gezonden. De terugbetaling is kosteloos voor jou.

Defect artikel ontvangen

Het kan helaas gebeuren dat je een artikel ontvangt wat niet in perfecte staat is, doordat het bijvoorbeeld door transport beschadigd is. Wil je een artikel retourneren of ruilen op basis van een defect? Neem dan uiterlijk binnen 14 dagen, nadat je het defect hebt geconstateerd, contact met ons op. Wij nemen, samen met je door wat voor jou de beste oplossing is. Wij willen je erop wijzen dat wij geen artikelen retour nemen, waarover vooraf geen overleg is geweest. Wij kijken altijd of het probleem op te lossen is, voordat het als defect kan worden aangemerkt.

Retourneren artikel

Om artikelen retour te kunnen zenden, stuur je een mail naar klantenservice@bikesland.nl. Via deze mail wordt je verder ingelicht over de vervolgprocedure. Het is belangrijk om vooraf contact met ons op te nemen, omdat de vervolgprocedure per aanvraag kan verschillen. Je kunt de retourzending aanbieden via postkantoor of postagentschap en ontvangt een verzendbewijs. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Aan de hand van het verzendbewijs is jouw retourzending altijd te traceren, mocht deze zoek raken. Bikesland is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten indien deze zelf retour stuurt. Hiervoor kun je contact opnemen met de vervoerder.

Ruilen

Ben je niet tevreden over het artikel wat je besteld heeft of wilt je toch liever een ander product? Dan kunt je uiteraard uw bestelling omruilen. Je kunt daarvoor contact met ons opnemen. In overleg met jou zetten wij alles in gang om het product te ruilen en het proces zo makkelijk mogelijk te maken. Ruilen geldt niet voor producten in maatwerk.

Retourformulier

Zowel bij ruilen als retourneren verzoeken wij je ons retourformulier in te vullen en met het pakket mee terug te sturen. Zonder het retourformulier kunnen wij jouw retour niet in behandeling nemen.

  • Grote showroom
  • Snelle levertijd
  • 100.000+ tevreden klanten
  • Grootste assortiment